Raymond Franz a fost un om de o inalta tinuta morala, cartile lui sunt de o valoare inestimabila, le-am citit si nu vorbesc in necunostinta de cauza. Fapul ca a avut curajul sa se desprinda de WT si sa vorbeasca frumos despre cei care au ramas acolo, fara leac de ranchiuna, fara a cauta sa se razbune, se ridica mult deasupra noastra care sarim sus numai pentru un cuvant. Postez cateva mesaje de apreciere pe care Franz le-a primit dela diferiti oameni care i-au citit cartile si apar in Conflictul constiintei :
De la un membru al birourilor WatchTower “Am fost impresionat de modul in care ai scris aceasta carte. Dragostea pe care ai avut-o si pe care inca o ai pentru frati este evidenta. Scrisul tau nu era amar sau razbunator, ci prezenta doar faptele, pe cat de blind si de iubitor cu putinta. IN timpul asocierii mele cu organizatia am intalnit oameni extraordinari si multe din amintirile mele sunt fericite si memorabile. Multe din ceea ce am invatat din organizatie sunt bazate pe Biblie si sunt in continuare inradacinate in mintea si inima mea. Am o mare apreciere pentru aceste lucruri. Totusi, am simtit si eu in viata mea si a altora efectele a ceea ce se intampla cand legile organizatorice dicteaza asupra constiintei oamenilor, depasind Biblia. Aceasta conceptie s-a jucat cu viata a multor barbati, femei si copii".
” Un barbat din Anglia a scris recent: “Sunt un martor “activ” din Anglia si vreau doar sa spun cat de usurat m-am simtit citind cartile tale (Criza constiintei si In cautarea libertatii crestine). Trebuie sa marturisesc ca citindu-le nu am intalnit nimic din ce m-as fi asteptat. Singurul meu contact cu fostii martori l-am avut cautind pe internet, si ca sa fiu sincer, marea majoritate a lucrurilor scrise acolo nu merita luate in considerare. Multe situri sunt absolut orbite de amaraciune astfel incat chiar si adevarul pe care il ofera este amar si de nedigerat."
” Altul despre susrsele de pe internet despre Martori: “Si eu sunt indepartat de atitudinea negativa a multor fosti martori. Pot sa vad spiritul de razbunare al grupurilor care scriu. NU vad cum poate sa fie asta de ajutor pentru cei dintre noi care vrem sa ne curatim de ranile pe care deja le-am indurat. Cred ca avem nevoie de mult timp pentru a ne da seama ce se intampla. Eu sunt hotarit sa nu ma asociez cu nici o secta. Chiar daca ma intalnesc cu un grup de sprijin local, sunt precaut si aici. In acelasi timp, am un sentiment de libertate care imi spune ca daca vreau sa intru intr-o biserica, e posibil sa invat ceva si acolo si nu voi fi lovit de fulger cum voi pune piciorul pe prag.”
Dintr-o alta sursa: “De multa vreme doream sa iti scriu, de cand am citit Criza constiintei, vara trecuta. E o carte uimitoare, plina de date si de probe care, neindoielnic sunt furnizate de cineva care incearca sa arate adevarul in privinta chestiunilor discutate. Dupa modul in care ai fost tratat, as fi putut intelege daca tonul cartii tale ar fi fost dur sau negativ. Totusi, ai reusit sa te distantezi oarecum, ca sa poti sa ai aceasta abordare. Cu sguranta, este evident faptul ca ai respectat porunca lui Dumnezeu privind iubirea. “
Din California: “Ai fost o adevarata mangaiere pentru atat de multi care au apreciat cautarea ta pe urmele adevarului, acceptarea ta filozofica a lucrurilor care ti s-au intamplat in viata si care nu ar fi trebuit sa se intample. Vei avea mereu iubirea si admiratia mea adinca pentru ceea ce ai suferit si facut, ramanand o voce care striga in pustie pentru adevar si ratiune. Am crescut si am invatat spiritual din darurile cunostintei si intelegerii pe care Dumnezeu ti le-a dat. Ai folosit bine acest dar.”
Dupa cum s-a afirmat, acestea sunt doar cateva exemple. Cred ca cercetatorul Bibliei Paton J.Gloag (1884) are o intelegere nuantata in comentariul sau la 1 Corinteni 3:15, intr-un spirit adecvat. “Trebuie sa ne straduim sa avem adevarata credinta, sa traim o viata sfanta, sa lucram pentru Cristos cu zel crestin si roade sfinte. Erorile si greselile ne pervertesc zelul intr-o forma de a intarzia cauza lui Cristos, si nu de a o duce mai departe; defectele de caracter, deseori distrug influenta unei persoane, in rest, buna si religioasa.; si duritatea si intoleranta deseori cauzeaza rautate si duc la prejudecati impotriva religiei. Va fi un lucru trist cand vom muri sa descoperim ca mare parte din viata noastra s-a scurs in zadar, ca lucrarile pe care le-am facut vor fi cu toate pierdute ca lipsite de valoare, si chiar daca, se poate ca vom fi salvati, totusi, va fi prin pierdere"