Nu găsesc un model biblic care să arate că cei care păcătuiesc grav trebuiesc audiaţi doar de 3 bătrâni în secret.
În Israel bătrânii îi judecau pe păcătoşi la poarta cetăţii în văzul tuturor.
În congregaţia creştină se pare ca lucrurile erau similare. Când Pavel le scrie corintenilor sa-l excludă pe cel care trăia cu soţia tatălui său se adresează întregii congregaţii nu doar unui grup restrâns de bătrâni (1Corinteni cap. 5).
La fel ar trebui să fie şi azi. Cu siguranţa daca s-ar face aşa, prezenţa membrilor congregaţiei la judecata i-ar împiedica pe bătrâni să ia decizii abuzive dar şi sa aplice unele directive ciudate ale WTS pe care majoritatea membrilor congregaţiei le-ar considera cu siguranţă lipsite de bun simţ.
Daca ne uitam la sistemele omeneşti, se pare ca un proces la tribunal are loc într-un cadru deschis în care sunt prezenţi toţi cei interesaţi. Dacă s-ar ascunde, atunci publicul ar putea avea suspiciuni ...
- când lucrurile au loc pe faţă, atunci membri pot câştiga încredere în conducerea adunării în mod natural pe baza a ceea ce văd şi aud.
Cel mai trist este când un lucru negativ este ascuns şi apoi îl descoperă mulţimea, pentru că încrederea este zdruncinată şi bunele motivaţii puse sub semnul întrebării.
Această metodă este şi Biblică, ca şi cazul curvarului din Corint unde întreaga adunare la judecat pe acel creştin după cuvintele lui Pavel: „fiind adunaţi laolaltă” (1Corinteni 5:4), şi chiar ceea ce spune Domnul Isus când spune: „spune-l adunării” (Matei 18:17), Isus nu spune: „spune-l bătrânilor”.