Martorii Lui Iehova > Doctrină

Susținere biblică pentru evitarea celor dezasociați?

(1/2) > >>

sceptic:
Martorii ii tratează pe cei care doresc să părăseasă religia de bună voie (se dezasociază), nefiind vinovați de vreo faptă condamnabilă ca și pe păcătoșii care au fost exculși.

Este vreo susținere biblică pentru această practică?

Această este una dintre cele mai importante caracteristici care îi plasează pe martori în categoria 'cult' (sectă). Din ce îmi amintesc ea a fost introdusă cu ocazia scandalului provocat de plecarea lui Raymond de la Brooklyn, cu scopul de a-l exclude.

logic:
    Ray a avut obiecții doctrinare. Dacă la acest tip de dezasociere te referi, atunci în 1 Ioan 2:18, 19 se vorbește despre „mulți anticriști... care au ieșit din mijlocul nostru”. Obiecțiile lor erau fie că Isus nu era Mesia, fie natura venirii lui Mesia, în carne sau în spirit.
De asemenea Pavel îi meționează pe Imeneu și Filip „care s-au abătut de la adevăr, zicând că a și venit invierea”. „Dintre ei sunt Imeneu și Alexandru pe care i-am dat Satanei, ca să fie învățați prin disciplină să nu hulească (1 Tim 1:19; 2 Tim 2:17, 18). În contrast cu aceștia Timotei trebuia „să păstreze credința pe care unii au lepădat-o”.

    Tratamentul acestor dezasociați este foarte clar exprimat în 2 Ioan 10: „Dacă cineva vine la voi și nu vă aduce învățătura aceasta, să nu-l primiți în casă și să nu-l salutați”.

    Un tratament la fel de dur era aplicat și de către iudei pentru cei excomunicați sau dezasociați de sinagogă. Model care își are originile în eliminarea fizică din VT a celor care gândeau altfel despre teologie.

    În mod interesant Isus pare să fi acționat diferit, departe de aceste pedepse și disciplinări, venind în întâmpinarea oamenilor însetați de idei noi și a păcătoșilor. Și Russell pare să fi fost la început mai concesiv cu diversitatea în gândire a celor ce studiază Biblia.

ilie:
Unii,rastalmacesc scripturile,spre pierzarea lor,facand abuzuri prin folosirea incorecta a unor versete Biblice.Ei se fac ca nu observa contextul unor versete si il aplica asupra unor situatii iesite din cadru!Bineinteles ca au abuzat de acest fapt excluzand orice persoana care reprezinta" un pericol pt.teocratie!"Altii care au facut unele abateri,sunt considerati " apostati"De asemenea si pe cei care se dezasociaza din motive personale,sau atunci cand li se calca in picioare demnitatea ii considera la fel!Ce conteaza pt.ei ca nu au nici o sustinere Biblica!Este exclus faptul ca nu i-si dau seama,ca fac un abuz.Dar toate oalele sparte se platesc mai devreme sau mai tarziu!Ei nu au nici un pic de spirit crestin, aplica teocratia Israelului,in varianta moderna.De acolo sau inspirat si cu congresele,de la cele trei sarbatori anuale ale evreilor!Unul dintre ei chiar a spus ca ISUS a facut un congres atunci cand sa aratat la500 de persoane,in Galilea !La fel fac cand folosesc cap.15 din Faptele Ap.pentru"a demonstra originea straveche"a corpului de guvernare!Oricum sunt experti in rastalmacirea si sucirea scripturilor,dar spre pierzarea proprie!Felicitari,Sceptic,pt.abordarea acestui subiect!Asa este; REYa fost umilit si exclus,tocmai prin folosirea unui abuz.Acesti oameni sunt atit de rigizi ca nu accepta nici o alta opinie,superdovedita scriptural!Oricine face asa,"o ia inainte"Inaintea cui?Inaintea intereselor pamantesti ale WTS?Cred ca au atins apogeul ingamfarii si FATARNICIEI!!!

sceptic:
Nu mă refeream la cei care încercă să introducă învățături 'false' în congregație. Aceștia sunt văzuți și astăzi ca apostați și cel mai probabil excluși înainte să spună prea multe. Ioan la aceștia se referă:

1 Ioan 2:26: V-am scris aceste lucruri în vederea celor ce caută să vă rătăcească.
2 Ioan 1:10: Dacă vine cineva la voi, şi nu vă aduce învăţătura aceasta, să nu-l primiţi în casă şi să nu-i ziceţi: „Bun venit!”

Și Pavel la fel:

2 Timotei 2:17-18: Şi cuvântul lor va roade ca cangrena. Din numărul acestora sunt Imeneu şi Filet, care s-au abătut de la adevăr. Ei zic că a şi venit învierea şi răstoarnă credinţa unora.

1 Timotei 1:19-20: şi să păstrezi credinţa şi un cuget curat, pe care unii l-au pierdut, şi au căzut din credinţă. Din numărul lor sunt Imeneu şi Alexandru, pe care i-am dat pe mâna Satanei, ca să se înveţe să nu hulească.

Mă gândeam la cineva care nu este interesat să 'racoleze' discipoli ci nu mai dorește să se identifice ca membru al congregației. Nu știu în ce măsură exemplele biblice pot fi încadrate la dezasociere, doar dacă nu dezasocierea înseamnă apostazie indiferent de atitudinea celui în cauză sau de motivațiile lui. De exemplu unii au ales să se dezasocieze de congregație după abuzurile sexuale ale unor bătrâni asupra copiilor lor.

Oricum, până în 1981 o persoană care se dezasocia era considerată de martori ca una „din lume”. Odată cu scandalul cu Raymond, WTS a implementat politica evitării celor care s-au dezasociat. Raymond a părasit Brooklynul în mai 1980 și a început să lucreze pentru Peter Gregerson. Gregerson s-a dezasociat de martori în martie 1981; în septembrie 1981, WTS schimbă regulile, astfel că cei care se asociază cu cei dezasociați sunt excluși; în noiembrie 1981 Raymond este exclus din rândul martorilor, fiind văzut luând masa cu șeful său, Peter Gregerson.

logic:
    E într-adevăr greu de încadrat cazul celor puțini care înțeleg lucrurile altfel și se retrag în liniște sau care sunt dezamăgiți din cauza unor abuzuri, nu vor să facă valuri și cer să nu mai fie identificați ca martori.

    Unii din ucenicii lui Isus s-au poticnit în limbajul lui și l-au părăsit, dar nu știm dacă au fost apoi evitați de ceilalți ca disciplinare. Isus a prevăzut și timpul când, din cauza înmulțirii fărădelegii în sistemul religios, dragostea celor mai mulți se va răci. Pavel s-a plâns că Dima l-a părăsit din dragoste pentru veacul de acum, dar probabil a părăsit doar serviciul de misionar, nu și credința creștină. (2 Tim 4:10).

Navigare

[0] Indexul de Mesaje

[#] Pagina următoare

Du-te la versiunea completă