Autor Subiect: Naşterea Domnului vs Dedicarea Templului  (Citit de 3883 ori)

Offline OryNider

  • Pionier auxiliar
  • ****
  • Data Înregistrării: Oct 2011
  • Mesaje postate: 126
    • Calea Creştină
Naşterea Domnului vs Dedicarea Templului
« : Decembrie 19, 2011, 10:33:48 pm »
Salutări,

Preluat dintr-un clip pe acre l-am făcut anul trecut:

Există două încredinţări în ce priveşte naşterea Domnului. Prima că s-a născut primăvara în preajma paştelui. A doua că s-a născut iarna în preajma Sărbătorii Hanuka, sau Sărbătoarea Curăţirii Templului.

Mai există două opinii ale mesianicilor:
► Prima că s-a născut de Sărbătoarea Corturilor, Sukkot, ce ţine 7 zile începând cu  15 Tişri. Motivul este că toate naţiunile care cad sub blestemul profeţit prin Zaharia în capitlul 14:16,17 trimiţând trupe în Israel înainte de venirea Fiului Omului vor fi obligate prin Lege să  onoreze această sărbătoare an de an la Ierusalim.
► A doua că s-a născut la Sărbătoarea Trompetelor caz în care este aceiaşi zi cu “Ziua Domnului” din Apocalipsa Apostolului Ioan, şi ziua din an când vor răsuna (anual) în Israel cele şapte trompete din profeţie (de învierea care o aşteptăm ca semn final al venirii Fiul Omului).

Cei ce cred că s-a născut primăvara au ca temei simbolul sărbătorii, Mielul înjunghiat care reprezintă pe Unsul ce avea să vină aşa cum au spus Moise şi profeţii.

Cei ce cred că s-a născut de Chanukah au ca temei biruinţa asupra lui Antioh Epianu, de către fraţii Macabei, ceea ce a adus la re-dedicarea Templului şi apariţia unei forme de evlavie mesianice aşteptătoare.

Totuşi nu se face nici o menţionare a vârstei sale atunci când Domnul participă la acest praznic: “În Ierusalim se prăznuia atunci Praznicul Înnoirii Templului, şi era iarnă. Iar Iesus Se plimba prin Templu, pe supt pridvorul lui Solomon.” – Ioan 10:22-23.

Naşterea de paştele iudeilor (caz în care Vestirea Naşterii era cu 9 luni înainte) care se prăznuia la Templu este susţinută de mai multe menţiuni:
 
Iar Copilul creştea şi Se întărea cu duhul, umplându-se de înţelepciune şi harul lui Dumnezeu era asupra Lui. Şi părinţii Lui, în fiecare an, se duceau de sărbătoarea Paştilor, la Ierusalim. Iar când a fost El de doisprezece ani, s-au suit la Ierusalim, după obiceiul sărbătorii. – Luca 2:40-42.

În al cincisprezecelea an al domniei Ce-zarului Tiberiu, cuvântul Domnului a venit la Ioan, fiul levitului Zaharia la râul Iordan unde a venit să se boteze întreg poporul, şi-a fost botezat şi Domnul Iesus. – vezi Ev. Luca şi Ev. Matei, capitolul 3 –

Şi Iesus însuşi era cam de treizeci de ani când a început (să vestească), fiind precum se socotea Fiul lui Iosif, care era Fiul lui Eli, ..., Fiul lui David, ..., Fiul lui Iacov, Fiul lui Isaac, Fiul lui Avraam, ..., Fiul lui Sem, Fiul lui Noe, ..., Fiul lui Enoh, ..., Fiul lui Set, Fiul lui Adam, Fiul lui Dumnezeu . – Luca 3:23-38.

A doua zi a văzut Ioan pe Iesus venind către el şi a zis:  Iată Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridică păcatul lumii . – Ioan 1:29.

A doua zi iarăşi stătea Ioan şi doi dintre ucenicii lui. Şi privind pe Iisus, Care trecea, a zis: Iată Mielul lui Dumnezeu! Şi cei doi ucenici l-au auzit când a spus aceasta şi au mers după Iesus . – Ioan 1:35-37.

Şi a treia zi s-a făcut nuntă în Cana Galileii şi era şi mama lui Iisus acolo. Şi a fost chemat şi Iisus cu ucenicii Săi la nuntă . - Ioan 2:1,2.

După aceasta S-a coborât în Capernaum, El şi mama Sa şi fraţii şi ucenicii Săi, şi acolo n-a rămas decât puţine zile. Şi erau aproape Paştile iudeilor, şi Iesus S-a urcat la Ierusalim . – Ioan 2:12-13.

Serbarea naşterii la solstiţiul de iarnă se bazează pe presupunerea că vestirea naşterii s-a făcut la solstiţiul de primăvară (pe 25 Martie -+- şi nu iarna). Astfel se potrivesc zilele de sarcină ale unei femei cu perioada dintre solstiţii. Acesta este un efect secundar al primirii păgânilor în biserici din primele secole de creştinism.   

În multe dintre bisericile creştine tradiţionale de diferite rituri, data de  25 Martie  este încă data anunţării naşterii lui Mesia, amintind faptul că îngerul Gavriel a anunţato pe fecioara Maria că va naşte un Fiu care se va numi Unsul Celui Preaînalt.     

Ce se spune în Sfintele Scripturi despre datina, dată iar de la Luther, cu împodobirea bradului ? Casa lui Israel, ascultaţi cuvântul ce vi-l grăieşte Domnul! Aşa zice Domnul: "Nu deprindeţi căile neamurilor şi nu vă îngroziţi de semnele cerului, de care se îngrozesc neamurile; Că datinile neamurilor sunt deşertăciune: aceia taie un lemn din pădure şi mâinile meşterului îl lucrează cu toporul; Apoi îl îmbracă cu argint şi cu aur, îl întăresc cu cuie şi cu ciocanul, ca să nu se clatine. Aşa sunt dumnezeii neamurilor. Stau ca nişte sperietori într-o grădină cu pepeni şi nu grăiesc, sunt purtaţi pentru că nu pot merge. Nu vă temeţi de ei, că nu pot face rău, dar nici bine nu sunt în stare să facă". – Ieremia  10:1-5 – Această poruncă a Domnului nu este încălcată de Sărbătoarea Corturilor, Sucot, dacă crengile copacilor aşezate pe corturi nu sunt împodobite cu ceva strălucitor care simbolizează aurul şi argintul. – Leviticul 23:39-43.

Dacă Mesia s-a născut de Sărbătoarea Candelelor  – Hanuka – Nu rezultă că  neapărat şi-a celebrat zilele de naştere până în ziua când s-a plimbat ca un prinţ prin Pridvorul lui Solomon şi iudeii l-au împresurat întrebând:
“Până când ne scoţi sufletul? Dacă Tu eşti Mesia,  spune-o nouă pe faţă”. – Ioan 10:24.

Dacă Mesia s-a născut de paşte rezultă că şi-a celebrat ziua în fiecare an fiind prins la Templu cu cele ale Tatălui, conform cu Luca 2:41-50 – în Casa lui Iahve: "Casa Tatălui Meu".
 
Clipul în engleză şi în română:
The Messiah birth Day
Ziua Naşterii Domnului

Documente:
"Căciunul sau Cristos" de Narcis Dorobanţu
http://caleacrestina.uv.ro/index.php?page=6&action=file&file_id=28&modrewrite=no

Sărbători: Crăciunul
– din broşura: „Despre Adunarea lui Dumnezeu în Mesia vs bisericile instituţionalizate”
http://caleacrestina.uv.ro/index.php?page=6&action=file&file_id=75&modrewrite=no

P.S. Dacă nu merge download vă rog să-mi spuneţi şi cu de browser, ms. :)
אמין אמר אנא לכון דכמא דעבדתון לחד מן הלין אחי זעורא לי הו עבדתון
Amin zic vouă, totatât cât aţi făcut unuia dintr-aceşti fraţi ai Mei, din urmă, Mie Mi-aţi făcut.
Amen I say to you, Inasmuch as you did it unto one of these My least brethren, unto Me you did it. (Etheridge N.T.)

Offline David

  • Membru al Corpului de Guvernare
  • *************
  • Data Înregistrării: Nov 2011
  • Mesaje postate: 3.370
    • The Dirty Little Secret of Christianity
Re: Naşterea Domnului vs Dedicarea Templului
« Răspuns #1 : Decembrie 27, 2011, 05:36:41 am »
De ce conteaza cand s-a nascut Isus?
Domnul a fost cu Iuda; şi Iuda a pus stăpînire pe munte, dar n-a putut să izgonească pe locuitorii din cîmpie, pentru că aveau care de fier. - Judecatori 1:19

Offline OryNider

  • Pionier auxiliar
  • ****
  • Data Înregistrării: Oct 2011
  • Mesaje postate: 126
    • Calea Creştină
Re: Naşterea Domnului vs Dedicarea Templului
« Răspuns #2 : Septembrie 10, 2012, 08:35:29 pm »
Ar fi mai multe motive.
Dacă s-a născut cu ocazia unui solstiţiu cum ar fi 25 Martie, deci circumcizia ar fi putut fi la o lună nouă, care conform poruncilor permite, deci 1 Adar (a VII-a zi) când e Capul tuturor lunilor (în ebraică: ROŞ CODEŞIM) şi d.p.d.v. biblic prima zi de primăvară, cu zece zile înainte de elgerea mielului şi aducerea lui în casă, în Luna Berbecului: Nisan.
 
Dacă s-a născut pe 25 Decembrie era ziua mică şi noaptea lungă, i.e. cu ocazia Festivalului Luminilor Hanuka, festivale care ţin 7 zile, rezultă că dacă s-a născut în ajun pe 25 Kişlev se apropia ziua cea mai întunecată din an pentru că pe 30 seara e luna nouă, două circumstaţe nefavorabile păstorilor să stea sub cerul liber cu oile şi potrivit să aprinzi lumânări spre seară.

Dacă s-a născut de altă sărbătoare poate avea alte implicaţii... de exemplu de paşte ştim că s-a urcat an de an cu Iosif şi Maria, deci am putea vedea ce a făcut cu ocazia zilei lui.

Apoi mai foloseşte expresii ca "ziua mea nu a venit încă", "părintele vostru, a fost bucuros să vadă ziua Mea şi a văzut-o şi s-a bucurat", ş.a. care se pot referi la ziua lui s-au la o ocazie anume, oricum am putea aduce mai multe argumnete legate de unele întrebări care se pun dacă cunoştem exact şi când s-a născut.

Mai puteţi voi completa cu motive...

אמין אמר אנא לכון דכמא דעבדתון לחד מן הלין אחי זעורא לי הו עבדתון
Amin zic vouă, totatât cât aţi făcut unuia dintr-aceşti fraţi ai Mei, din urmă, Mie Mi-aţi făcut.
Amen I say to you, Inasmuch as you did it unto one of these My least brethren, unto Me you did it. (Etheridge N.T.)

Offline OryNider

  • Pionier auxiliar
  • ****
  • Data Înregistrării: Oct 2011
  • Mesaje postate: 126
    • Calea Creştină
Re: Naşterea Domnului vs Dedicarea Templului
« Răspuns #3 : Decembrie 01, 2012, 08:44:02 am »
Naşterea lui Mesia în anul 4 î.e.n. versiunea potrivit mişcării „Rădăcini Ebraice”
http://www.hebroots.org/hebrootsarchive/0111/0111j.html

Există dovezi că Mesia sa născut la Sucot (colibi / corturi), în anul 4 î.e.n.
Cheia pentru a calcula data de naştere a lui Mesia este Luca 1:5 unde se arată că Zaharia, tatăl a Ioan Botezătorul a fost un preot din ceata lui Abia.    

Preoţii au devenit pentru numeroşi să servească la Templul toţi odată tot timpul, astfel încât aceştia au fost împărţiţi în 24 de cete  (1Chron. 24).  Fiecare ceată a servit timp de două săptămâni în fiecare an, odată fosta ploaie (prima jumătate a anului) şi odată cea din urmă ploaie (în a doua jumătate a anului). Au fost de asemenea, de trei săptămâni, în care a fost necesar ca toţi preoţii să servească, de cele trei mari festivaluri de pelerinaj conform cu Deuteronom 16:16,  de 24 ori 2 sunt de 48 plus trei sunt 51 de săptămâni, adică sunt 357 zile şi corespund bine într-un an lunar de 360 zile + 4 (plus ziua care se adaugă fiecărui anotimp pentru optimizare cu calendarul solar).
 
Ceata lui Abia este a opta (1Cron. 24:10), care serveşte în timpul săptămânii a zecea, parte din fosta parte ploioasă a anului. Aceasta
deoarece în timpul Paştelui şi Cincizecimii (Rusaliilor), toate cetele de preoţeşti servesc împreună conform cu Deut. 16:16.
Zaharia a avut viziunea sa în timp ce ceata lui Abia servea în săptămâna a zecea (vom vedea pe parcurs dacă a fost în timpul primei părţi a anului şi nu în a doua).
Astfel, viziunea lui Zaharia a avut loc în cursul săptămânii a zecea din an (începutul anului religios fiind în luna Nisan / Aviv cam la  14 zile înainte de seara Paşte a Domnului).
Trebuie să adăugăm două săptămâni suplimentare înainte ca Ioan ar putea fi conceput, din cauza legilor de puritate (Levitic 12:5; 15:19, 25). 
Deci, a fost conceput Iohanan în săptămâna a 12-a a anului.  El a fost născut la aproximativ 40 de săptămâni mai târziu, în timpul săptămânii 52 de ani (12 + 40 = 52), care ne aduce la Paştele.  Astfel, Iohanan sa născut la Paşti,
 de timp foarte că Ilie a fost, conform tradiţiei evreieşti, ar trebui
 să apară.
Mesia a fost conceput de 6 luni (cam 25 săptămâni), dup Iohanan.  Acest lucru înseamnă Ieşua a fost conceput în jurul săptămânii a 37-a cam de sărbătoarea Hanuka.  Acest lucru însemnă că lumina lumii a fost conceput în timpul festivalului luminii.
Ieşua a fost conceput 40 de săptămâni mai târziu (cam de săptămâna 77, care este săptămâna 25 a anului următor), aceasta ne aduce în perioada sărbătorilor de toamnă.
  Există mai multe indicii că Ieşua s-a născut la Sucot (Sărbătoarea Colibilor):
  1.  Betleem a fost "cortuit"  Acest lucru nu ar fi fost datorat recensământ, care ar fi avut loc pe perioada de un an.
 Fiecare izraelit avea cerinţa să vină la Ierusalim pentru Sucot (Deut. 16:16), lucru ar fi ocupat Ierusalimul, precum şi Betleemul aflat doar la cinci mile depărtare.
  2.  Ieşua a fost născut într-un grajd. Cuvântul ebraic pentru "staul" este "suca" (ca în Geneza 33:17), astfel încât este posibil ca Iisus sa născut într-o suca / colibă.
[Obs. 1# de FlorinCB: Probabil de aici vine înţelesul lui Obama care e mesianic când făcea aluzie că nu s-a născut într-o iesle... dar în evanghelie scrie că „L-a înfăşat şi L-a culcat (jos) în iesle”, deci trebuie puţin forţat textul dacă în realitate e „colibă”].
  3.  Dacă Ieşua s-a născut în prima zi de Sucot, atunci el ar fi au fost tăiaţi împrejur în "marea zi a 8-a", ziua festivă (ebr: iom tov) care încheie Sucot / Colibi.  Aceasta zi a fost iniţial "Simhat Tora" (te bucuri în Tora), care se desfăşoară acum în ziua următoare în iudaismul-ortodox (din diasporă).
Deci, Mesia ar fi intrat în legământ în ziua de "bucurie în Tora" (când Moise a primit a doua oară cele zece porunci).
 4.  Când îngerii s-au arătat păstorilor le-au făcut o declaraţie de ecou a liturghiei vechi de Sucot"... iată, vă binevestesc vouă bucurie mare, care va fi pentru tot poporul."  (Luca 2:10-11)
  5.  Sucot simbolizează locuinţa lui Dumnezeu cu omul într-un "cort" (trup?) cu noi. 
Conform cu evanghelia după Matei  (Mt. 2:7-8, 16), Irod ucide toţi pruncii de şi sub 2 ani.
Faptul că el a ucis o gamă atât de largă indică faptul că el nu ştia destul de bine în urmă cu cât timp s-a născut Mesia. 
Părinţii lui Ieşua au fugit în Egipt până ce au aflat că Irod era mort.  Ei au fost înapoi în Betleem în timp pentru a efectua purificarea  pentru Miriam (Maria) şi dedicarea lui Ieşua a 40-a zi după naştere (în conformitate cu Tora) - Luca 2:22-38.  În acest timp, Irod a trebuit să fie mort ori ei nu ar fi putut să se urce la Templu în Ierusalim. Irod trebuia să moară între cele 40 de zile dintre naşterea lui Mesia şi dedicarea de la Templu. Se ştie că Irod murit în luna Septembrie a anului 4 î.e.n. Deci Iisus a trebuit să se nască
 în toamna (această variantă exclude posibilitatea ca preotul Zaharia să poată servi în al 2-lea ciclu de serviciu al anului, deoarece aceasta ar plasa naşterea lui Mesia Primăvara şi nu permite moartea lui Irod în timpul Celor 40 de zile de la naşterea sa, în Toamnă).   
Acest lucru, de asemenea, ne spune că naşterea lui Mesia a fost în anul 4 î.e.n.
[Obs. 2# de FlorinCB: Avem post de 40 de zile, similar cu cel de Primăvară, pentru Toamnă, a lui Moise, dar aceasta nu mai permite ca Mesia să se nască înaintea sărbătorilor, ci dedicarea putea fi de Ziua Trâmbiţelor – 1 Tişri, iar prin tradiţie se ştie că tăierea împrejur a avut loc de lună nouă şi chiar în Sabat. Dacă totuşi s-a născut Primăvara, apoi din 1 Adar au fugit în Egipt până în 10 Nisan, ziua când ar fi fost tăiat împrejur, ziua alegerii mielului pentru seara de paşti care comemorează eliberarea din robia Egiptului.]
************************************************** ********
Comentariile îmi aparţin, şi din ele se vede tind a crede că Mesia s-a născut Primăvara. Dar dacă varinta mişcării Rădăcini Ebraice este corectă odată vestirea naşterii s-a făcut pe 25 a lunii a X-a şi corespunde cu vremea colindatului, şi încă odată rezultă că toate neamurile vor săbători naşterea lui Mesia conform Zaharia capitolul 14 anual.
אמין אמר אנא לכון דכמא דעבדתון לחד מן הלין אחי זעורא לי הו עבדתון
Amin zic vouă, totatât cât aţi făcut unuia dintr-aceşti fraţi ai Mei, din urmă, Mie Mi-aţi făcut.
Amen I say to you, Inasmuch as you did it unto one of these My least brethren, unto Me you did it. (Etheridge N.T.)

Offline David

  • Membru al Corpului de Guvernare
  • *************
  • Data Înregistrării: Nov 2011
  • Mesaje postate: 3.370
    • The Dirty Little Secret of Christianity
Re: Naşterea Domnului vs Dedicarea Templului
« Răspuns #4 : Decembrie 01, 2012, 06:44:40 pm »
Oare cati ingeri pot dansa pe capul unui ac de gamalie?
Domnul a fost cu Iuda; şi Iuda a pus stăpînire pe munte, dar n-a putut să izgonească pe locuitorii din cîmpie, pentru că aveau care de fier. - Judecatori 1:19

Offline Grivei

  • Pionier special
  • ********
  • Data Înregistrării: Mar 2012
  • Mesaje postate: 568
Re: Naşterea Domnului vs Dedicarea Templului
« Răspuns #5 : Decembrie 01, 2012, 09:02:59 pm »
mai multi decat neuronii initiatorului threadului
Are you sad?
Are you depressed?
If so, we can help.

Smith&Wesson
When nobody loves you.

Offline Grivei

  • Pionier special
  • ********
  • Data Înregistrării: Mar 2012
  • Mesaje postate: 568
Re: Naşterea Domnului vs Dedicarea Templului
« Răspuns #6 : Decembrie 02, 2012, 12:16:48 am »
Oare cati ingeri pot dansa pe capul unui ac de gamalie?
Denumirea de ac cu gamalie vine de la Gamaliel care in anul 42 en ... la cati ingeri avea in cap ... de unde si ...
Are you sad?
Are you depressed?
If so, we can help.

Smith&Wesson
When nobody loves you.

Offline OryNider

  • Pionier auxiliar
  • ****
  • Data Înregistrării: Oct 2011
  • Mesaje postate: 126
    • Calea Creştină
Re: Naşterea Domnului vs Dedicarea Templului
« Răspuns #7 : Decembrie 16, 2012, 03:48:23 pm »
Oare cati ingeri pot dansa pe capul unui ac de gamalie?

În limba greacă cuvântul "înger" este tot una cu "mesager" iar în ebraică cu "rege". Şapte îngeri = Şapte candele, unde se vorbeşte de ac ?
אמין אמר אנא לכון דכמא דעבדתון לחד מן הלין אחי זעורא לי הו עבדתון
Amin zic vouă, totatât cât aţi făcut unuia dintr-aceşti fraţi ai Mei, din urmă, Mie Mi-aţi făcut.
Amen I say to you, Inasmuch as you did it unto one of these My least brethren, unto Me you did it. (Etheridge N.T.)

Offline OryNider

  • Pionier auxiliar
  • ****
  • Data Înregistrării: Oct 2011
  • Mesaje postate: 126
    • Calea Creştină
Re: Naşterea Domnului vs Dedicarea Templului
« Răspuns #8 : Decembrie 16, 2012, 03:53:33 pm »
Denumirea de ac cu gamalie vine de la Gamaliel care in anul 42 en ... la cati ingeri avea in cap ... de unde si ...

Gamaliel însemnă "recompensat de zeu", ce legătură are cu acul şi gămălia ?

Gamaliel era fiul lui Hallel, cel care a făcut primul sanvici, pentru că în Lege e poruncit să facem doar napolitane din pască pentru dezlegare la acest gen de preoduse din făcină de grâu. El mai e şi tatăl lui Nicodim, rabinul care a pus celebra întrebare "cum poate un om să se nască din nou...?".
אמין אמר אנא לכון דכמא דעבדתון לחד מן הלין אחי זעורא לי הו עבדתון
Amin zic vouă, totatât cât aţi făcut unuia dintr-aceşti fraţi ai Mei, din urmă, Mie Mi-aţi făcut.
Amen I say to you, Inasmuch as you did it unto one of these My least brethren, unto Me you did it. (Etheridge N.T.)

Offline OryNider

  • Pionier auxiliar
  • ****
  • Data Înregistrării: Oct 2011
  • Mesaje postate: 126
    • Calea Creştină
Re: Naşterea Domnului vs Dedicarea Templului
« Răspuns #9 : Decembrie 16, 2012, 04:15:28 pm »
Care este scopul ca să aflăm când s-a născut Mesia ?

Papa declara zilele acestea că s-a stabilit greşit când s-a născut Iisus Christos.

Deci, sărbătorile care sunt umbră a lucrurilor viitore, şia sta spune Pavel după ce Mesia s-a urcat la Tronul lui Dumnezeu, au fost date cu scopul ca să ţinem vii în mintea noastră semnificaţiile evenimentelor viitoare prin simboluri, cum sunt şi emblemele de paşti, la fel la fiecare sărbătoare şi zi poruncită există aceste embleme şi simboluri codificate de Dumnezeu astfel încât slujitorii săi să nu fie nepregătiţi atunci când lumea uită de Dumnezeu şi se încheie un sistem de lucruri ca să înceapă un alt sistem.

Dacă, de exemplu Mesia a fost conceput la Hanuca, Festivalul Luminilor, când shama, adică prezenţa lui Dumnezeu a revenit în Sfânta Sfintelor din Templu, atunci de la Mesia care spunea "Cât timp sunt în lume, eu sunt Lumina Lumii" s-a schimbat, pentru că de învăţătura lui care a fost scrisă în câteva cărţi este plin acum întreg pământul.

Dacă s-a născut primăvara, avem semnificaţia mielului de una an care trebuia ales de florii pe 10 Nisan (luma bercecului), iar dacă s-a născut în postul de primăvară care se încheie de acestă dată, atunci cele 40 de zile în care Maria şi Iosif au plecat în Egipt sunt similare cu cele 40 de zile în care Israel trebuia să stea în pustie şi a împlinit ceva ce nu putea înplini Moise. Caz în care a fost conceput Toamna, şi ne învârtim în jur la aceleaşi date...

Dacă s-a născut de postul lui Moise avem la fel semnificaţia celor 40 de zile, iar circumcizia lui vine de 1 Tişri (luna a VI-a) când începe anul de jubileu, iar revenirea din Egipt (Am scos pe fiul Meu din Egipt) se împlineşte în ziua alungării ţapului ispăşitor, de Ziua Ispăşirii, înainte de sărbătoarea Colibi, deci nu neapărat dacă s-a născut tomana s-a născut în colibă.

De ce nu se ţin aceste sărbători care sunt o umbră a lucrurilor viitoare ?
De ce nu se predă semnificaţai acestor sărbători, ca să nu se deschidă mintea şi ochii celor care cercetează sinceri ?
« Ultima Modificare: Decembrie 16, 2012, 04:17:00 pm de OryNider »
אמין אמר אנא לכון דכמא דעבדתון לחד מן הלין אחי זעורא לי הו עבדתון
Amin zic vouă, totatât cât aţi făcut unuia dintr-aceşti fraţi ai Mei, din urmă, Mie Mi-aţi făcut.
Amen I say to you, Inasmuch as you did it unto one of these My least brethren, unto Me you did it. (Etheridge N.T.)

Offline David

  • Membru al Corpului de Guvernare
  • *************
  • Data Înregistrării: Nov 2011
  • Mesaje postate: 3.370
    • The Dirty Little Secret of Christianity
Re: Naşterea Domnului vs Dedicarea Templului
« Răspuns #10 : Decembrie 16, 2012, 06:12:35 pm »
De ce nu se ţin aceste sărbători care sunt o umbră a lucrurilor viitoare ?
De ce nu se predă semnificaţai acestor sărbători, ca să nu se deschidă mintea şi ochii celor care cercetează sinceri ?

Pt. ca sunt nesemnificative. Vechituri dintr-o era a intunericului.
Domnul a fost cu Iuda; şi Iuda a pus stăpînire pe munte, dar n-a putut să izgonească pe locuitorii din cîmpie, pentru că aveau care de fier. - Judecatori 1:19

Offline David

  • Membru al Corpului de Guvernare
  • *************
  • Data Înregistrării: Nov 2011
  • Mesaje postate: 3.370
    • The Dirty Little Secret of Christianity
Re: Naşterea Domnului vs Dedicarea Templului
« Răspuns #11 : Decembrie 16, 2012, 07:36:16 pm »
Oare cati ingeri pot dansa pe capul unui ac de gamalie?

În limba greacă cuvântul "înger" este tot una cu "mesager" iar în ebraică cu "rege". Şapte îngeri = Şapte candele, unde se vorbeşte de ac ?

How many angels can dance on the head of a pin?
From Wikipedia, the free encyclopedia

The question, "How many angels can dance on the head of a pin?" has been used many times as a dismissal of medieval angelology in particular, and of scholasticism in general. The phrase has been used also to criticize figures such as Duns Scotus and Thomas Aquinas.[1] Another variety of the question is: "How many angels can sit on the head of a pin?" In modern usage, this question also serves as a metaphor for wasting time debating topics of no practical value.
Domnul a fost cu Iuda; şi Iuda a pus stăpînire pe munte, dar n-a putut să izgonească pe locuitorii din cîmpie, pentru că aveau care de fier. - Judecatori 1:19

Offline Grivei

  • Pionier special
  • ********
  • Data Înregistrării: Mar 2012
  • Mesaje postate: 568
Re: Naşterea Domnului vs Dedicarea Templului
« Răspuns #12 : Decembrie 17, 2012, 12:20:19 pm »
Denumirea de ac cu gamalie vine de la Gamaliel care in anul 42 en ... la cati ingeri avea in cap ... de unde si ...

Gamaliel însemnă "recompensat de zeu", ce legătură are cu acul şi gămălia ?

Gamaliel era fiul lui Hallel, cel care a făcut primul sanvici, pentru că în Lege e poruncit să facem doar napolitane din pască pentru dezlegare la acest gen de preoduse din făcină de grâu. El mai e şi tatăl lui Nicodim, rabinul care a pus celebra întrebare "cum poate un om să se nască din nou...?".
sa mori tu ?! zi zau !
Are you sad?
Are you depressed?
If so, we can help.

Smith&Wesson
When nobody loves you.