David: VIATA nu o pierzi daca te ucide asupritorul.Viata o pierzi daca iti pierzi relatia cu Creatorul.
Marcu: vorbesti prostii. Viata ti-o pierzi daca te ucide oricine, nu doar asupritorul.
Daca te ucide cineva pt.credinta ta,atunci iti castigi dreptul la viata vesnica.Acesta este sensul versetului!
Asta o fi interpretarea musulmana, dar crestina nu e. Doar ei cred ca martirii lor isi castiga un loc asigurat in paradis. Crestinii in schimb am auzit ca isi primesc viata vesnica (nici macar nu este un drept, si nici n-o castigi) daca cred in Isus si in jertfa lui. Deci esti pe spate, nu ti-ai baut inca cafeaua?
Isus Insusi spune in text ca TRUPUL SI SUFLETUL POT FI DISTRUSE IN gheena;
Sufletul doar de catre dzeu. Daca te omoara asupritorul sufletul traieste inca cica, conform lui Isus. Deci din nou cum ne-ai obisnuit, zero argumente din partea ta; ce am spus ramane in picioare:
Afirmatiile tale sunt pur apologetice. Te prevalezi de context cand de fapt contextul iti sta chiar împotriva - ca persecutorii pot omori discipolii dar ca sufletul lor nu poate fi omorât. Deci nici pomeneala de sensul "viața" pt nephesh, in verset viața si-o pierd deja.
E aiurea sa zici ca viața ta nu poate fi ucisă - o data ca e o exprimare impiedicata - viața insasi nu e ucisă, persoana insăsi este, sufletul însuși este ucis conform filozofiei tradiționale evreiesti. Deci afirmatia respectiva a lui Isus sta clar in opoziție cu ea.
Si in al doilea rând, Isus contrasteaza trupul cu sufletul. Niciunde in tradiția evreiască a VT nu exista aceasta dihotomie trup/suflet. Dar ea exista bine mersi in filozofia greaca. Cu alte cuvinte, Isus nu se exprima ca un credincios din VT, ci ca unul al cărui mediu este deja "infectat" cu filozofia elena, așa cum era Palestina pe atunci dupa secole de ocupatie a imperiului grec. Fariseii credeau deasemenea in nemurirea sufletului, o știm de la Josephus, si Iudaismul astăzi crede același lucru.deci elucubratiile tale de copil razgaiat care si-a pierdut jucariile nu-si au sensul !
Ohoho, uite cine se plangea de invective? Aplica-ti sfatul, iehovist habarnist...
Te straduiesti sa -mi demonstrezi ca nu intelegi Biblia?Inutil,pt.ca eu sunt convins de aceasta !
Ti-am demonstrat-o de nenumarate ori ca n-o intelegi, rade lumea de tine pe forum de cat de ignorant esti, tu care te crezi toba de iehovism biblic. Esti penibil.
In ce priveste basmul cu "credinta evreilor in nemurirea sufletului" ... daca vrei,il rog pe rabin sa discute aici;;;sa te lamureasca.Desi tu cunosti speta,dar faci comentarii din pozitia ta de APOSTAT !
Dom'le, tu cine te crezi, buricu' pamantului? Tu esti mai catolic decat papa, mai evreu ca eruditii evrei bietu de tine, cand nici macar Iudaismul nu-l cunosti. Ia apuca-te tu si papa articolul ala din Enciclopedia Iudaica (scrisa de evrei!) impreuna cu rabinu' tau. Baga-ti bine in cap: cand contrazici o enciclopedie, evreiasca, ca stii tu mai bine cu se mananca Iudaismul, arati ca popa prostu', te auto-descalifici. Ia sa vedem ce se
scrie despre ea:
University of Toronto librarian, Jenny Mendelsohn, in an online guide to major sources of information about Jews and Judaism, writes of the Encyclopedia, "Although published in the early 1900s, this was
a work highly regarded for its scholarship. Much of the material is still of value to researchers in Jewish History."[1] In 2003 Reform rabbi Joshua L. Segal described it as "
a remarkable piece of Jewish scholarship" and added, "For events prior to 1900, it is considered to offer a
level of scholarship superior to either of the more recent Jewish Encyclopedias written in English."
Inainte sa citez eu din ea probabil nici nu stiai de existenta ei tolomacule, ignorant cu fumuri. A, si da, sunt apostat si ma mandresc cu asta. Mai bine apostat decat iehovist spalat pe creier - unul care da lectii enciclopediei evreiesti!